Bezglutenowe Jedzenie Wegańskie

Ryż jaśminowy z cieciorką, jarmużem i curry

30 maja 2018

Dziś pokazuję jedno z moich ulubionych śniadań. Choć dla wielu takie smaki od rana to zbyt duże przeżycie 😉 ja bardzo lubię mocno przyprawione śniadania na ciepło. Rozgrzewają mnie na cały dzień, nie tylko zimą. Oczywiście może to być także propozycja obiadowa, lub ciepła kolacja.

Ta opcja składa się z samych moich ulubionych składników, do których w sezonie letnim dodaję jeszcze pomidory. Czasem zamieniam cieciorkę na tofu pokrojone w drobną kostkę- generalnie celując w to, aby znalazło się w nim coś wysokobiałkowego.

Składniki:

garść ryżu jaśminowego (może być także basmati)

pół łyżeczki zielonej pasty curry

łyżeczka przyprawy curry w proszku

jarmuż (dowolna ilość, zależnie od upodobań)

garść ugotowanej cieciorki (może być z puszki, ale lepiej gotować samemu, ze względu na sól i cukier w puszkowanej)

odrobina mleka kokosowego

słodkie, letnie pomidory

Przygotowanie:

Ryż przepłukuję trzy razy, zalewam gorącą wodą i gotuję na średniej mocy palnika. Po około 10 minutach dodaję pastę curry oraz jarmuż, przelany wcześniej wrzątkiem. Gotuję razem około 5-7 minut, następnie dodaję mleko kokosowe, curry w proszku, cieciorkę oraz pomidory. Mieszam całość i po kolejnych 2 minutach (tak, aby cieciorka i pomidory nieco się ociepliły) wykładam do miseczki i zajadam parujące.

Nie solę, ponieważ przyprawa curry w proszku zazwyczaj jest dosyć słona. Ważne, aby nie dodawać jarmużu zbyt wcześnie- dobrze, żeby był chrupki, ponieważ wtedy zachowuje wszelkie swoje właściwości.

To śniadanie, poza podstawową zaletą taką, że jest pyszne, jest bardzo łatwo do przygotowania- wrzucasz ryż i idziesz pod prysznic/ malować się/ szykować się etc, a po 10 minutach dodajesz kolejne składniki i znów masz 5 minut na poranna rutynę.

Uwielbiam takie rozwiązania, poranki zwykle są pośpieszne, a warto poświęcić moment na gotowany posiłek.

Medycyna chińska nie może się mylić 😉

Smacznego,

W

 

 

    Leave a Reply