Sałatka śniadaniowa z quinoa

Na koniec tygodnia mam dla Was pyszna i pożywną sałatkę z quinoa, która ja lubię jeść rano.

Pierwszy (i najważniejszy!) posiłek dnia staram się jeść ciepły, a nie zawsze mam ochotę na słodkie śniadanie. Wtedy ta opcja jest super wyborem 🙂

Quinoa (inaczej komosa ryżowa) jest przede wszystkim bogatym źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych i dodatkowo bogata w szereg witamin i składników mineralnych. Obok kaszy jaglanej pojawia się na moim talerzu bardzo często, w opcji na słodko z owocami i opcji na słono, której przykładem jest ten przepis.

Składniki:

ugotowana kasza quinoa (ja na jedną porcję gotuję 4 łyżki kaszy)

pół awokado

pół czerwonej papryki

pomidor (u mnie rzymski)

natka pietruszki

mała szalotka (opcjonalnie)

2 łyżki oliwy z oliwek

łyżka soku z limonki

łyżka syropu klonowego

sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Kaszę quinoa gotujemy do miękkości. W międzyczasie w piekarniku grillujemy pokrojoną w kostkę paprykę. Można użyć także grillowej patelni. W międzyczasie pomidor i awokado kroimy w dużą kostkę. Jeśli decydujemy się dodać szalotkę kroimy ją bardzo drobniutko, tak samo jak natkę pietruszki. Mieszamy oliwę, sok z limonki, syrop klonowy i przyprawy. Kiedy kasza jest już gotowa (po około 15 minutach), odcedzamy nadmiar wody, dodajemy ciepłą paprykę, pomidor i awokado, ozdabiamy pietruszką i polewamy sosem.

Smacznego! 🙂

W

Please follow and like us:

Dodaj komentarz