Bezglutenowe Jedzenie Wegańskie

Pudding jaglany z musem z mango i kardamonu oraz borówkami

7 sierpnia 2017

Śniadanie (może być także drugie, a nawet i lepiej, bo to posiłek węglowodanowy) dosyć szybkie, a już na pewno pyszne i nie wymagające dużego zaangażowania, poza blendowaniem. Z powodzeniem może też pełnić rolę zdrowego deseru.

Składniki: 

Kasza jaglana (zależna od ilości osób i/lub apetytu 🙂 )

Mleko kokosowe lub inne roślinne (kokosowe z puszki, lub litrowe mleko typu ryżowe, kokosowe, owsiane)

Środek połowy laski wanilii

Dowolne owoce (u mnie mango i borówki, ale na pewno dodałabym też maliny, gdybym miała w domu 🙂 )

Płatki migdałów

Kardamon

Opcjonalnie: syrop klonowy

Przygotowanie:

Kaszę najpierw prażymy, a następnie po przepłukaniu gotujemy do miękkości w mleku kokosowym (jeśli używasz mleka z puszki rozcieńcz je wodą, w przypadku litrowego mleka kokosowego nie ma takiej potrzeby). Dodaj wnętrze połowy laski wanilii i wrzuć skórkę wanilii, aby oddawała aromat podczas gotowania. Możesz swobodnie wlać trochę więcej mleka i gotować dłużej niż zazwyczaj- im bardziej miękka będzie kasza, tym lepiej (choć rośnie jej indeks glikemiczny, zatem jeśli jesteś diabetykiem gotuj krócej). Kiedy kasza będzie gotowa, zdejmij ją z płyty lub palnika i odstaw na moment to częściowego ostygnięcia. W międzyczasie przygotuj mus z mango, umieszczając je w blenderze i dodaj szczyptę kardamonu- zblenduj na mus. Kiedy kasza nieco ostygnie, wyjmij laskę wanilii i zblenduj całość na gładko. Przełóż do miseczek i dodaj mus z mango po jednej stronie, posyp płatkami migdałów. Po drugiej stronie umieść umyte borówki. Możesz dodać odrobinę syropu klonowego na wierzch.

Gotowe!

Kasza jaglana ma właściwości zasadowe, więc pomaga nam utrzymać równowagę kwasowo-zasadową. Szczególnie polecana, jeśli wiesz, że często jadasz produkty kwasotwórcze. Dodatkowo, wg diety 5 Przemian ma działanie wysuszające- odpowiednia dla osób, które zmagają się z nadmiarem wilgoci w organizmie. Ma dosyć wysoki indeks glikemiczny, ale mimo to warto wplatać ją do swojej diety ze względu na jej działanie oczyszczające oraz dużą zawartość krzemu wpływającego dobrze na włosy, skórę i paznokcie, a także mineralizację kości.

Smacznego,

W

    Leave a Reply