Bezglutenowe Jedzenie Wegańskie Wegetariańskie

Kasza jaglana z grillowanymi warzywami

24 stycznia 2017

Składniki:

Kasza jaglana

Czosnek

Dynia (najlepiej piżmowa)

Cukinia

Pomidor malinowy

Natka pietruszki

Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia

Sól i pieprz do smaku

Papryka słodka wędzona

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną ugotować, uprzednio prażąc, aby pozbyć się goryczki (prażymy kaszę na suchej patelni, lub w garnku przez 3-4 minuty, ciągle mieszając, następnie przelewamy trzykrotnie wodą i zalewamy wrzątkiem, gotujemy). Do gotującej się kaszy dodajemy starty na drobniutkiej tarce lub przeciśnięty przez praskę czosnek.

W międzyczasie kroimy warzywa na ulubiony sposób, u mnie cukinia w łódeczki, dynia w sporą kostkę, pomidory w nieco drobniejszą. Najpierw kroję dynię i po skropieniu jej oliwą umieszczam ją w piekarniku, po około 7-8 minutach dodaję cukinię. Razem pieczemy kolejne 7-8 minut. W między czasie kasza jest już miękka- powinna „wypić” całą wodę i mieć cudowny aromat czosnku.

Łączymy upieczoną dynię i cukinię z kaszą, dodajemy pomidory. Teraz czas na przyprawy: sól i pieprz do smaku oraz wędzona słodka papryka w proszku- nadaje ona wspaniały aromat całej potrawie ( nie zawsze dostępna w każdym sklepie, ale naprawdę warto jej poszukać!). Dodajemy odrobinę oliwy z oliwek,  posiekaną pietruszkę i serwujemy.

Voilà!

P.S. Celowo nie podaję ilości poszczególnych składników- to od Ciebie zależy na jakie proporcje masz ochotę 🙂

P.P.S. Ja zawsze solę kaszę jaglaną już po ugotowaniu- po gruntownej analizie doszłam do wniosku, że solenie dopiero przed podaniem sprawia, że używam znacznie mniej soli!

Leave a Reply